9/06/2009

Rumah Wak Rof terbakar !!

Beginilah keadaan dapur rumah beliau yang terbakar.Keseluruhan dapur beliau tidak dapat digunakan lagi dan perlu dibaiki dengan segera apatah lagi dengan lebaran yang hampir menjelang.
Tn Hj Razali b Khormain, pengerusi masjid lama Bukit Badong dan pengerusi biro agama jkk Bukit Badong.Sabarlah wak ... ini adalah dugaan Allah , ada hikmahnya apatah lagi di ramadhan ini.

Tn Hj Rahman b Mutalib, pegawai penyelaras Pejabat Kerja Menteri Besar hadir untuk melihat keadaan rumah tersebut. Sebelum itu Tn Hj Misri, Pegawai Daerah Kuala Selangor juga hadir dan menyampaikan sumbangan sebanyak RM500. Pejabat Kerja Menteri Besar menyumbangkan sebanyak RM1000 kepada Tn Hj Razali.



Tenaga kerja Pejabat Menteri Besar, Hj Abd Rahman b Muharam, Jefry b Mejan dan saudara Suhaimi sedang berbincang dengan setiausaha jkk Kg Bukit Badong Tn Hj Daem dan saudara Baharudin bagi merangka bantuan yang akan dihulurkan.


Dalam masing-masing umat Islam menunggu di depan juadah untuk berbuka , rumah Tn Hj Razali Khormain , pengerusi masjid lama Bukit Badong terbakar ! Puncanya , ia terlupa nak menutup gas di dapur.Akibat panas yang terlampau , saluran gas tercabut dan menyambar atap rumahnya .Dalam kelam kabut tersebut, tabung gas dibaringkan .Rupa-rupanya , tindakan tersebut menyebabkan api merebak dengan cepat dan menyambar keseluruhan dapur rumah beliau.
Seluruh peralatan dapur beliau musnah termasuklah dua buah peti sejuk, almari, oven dan pinggan mangkuk.Kerugian dianggarkan RM 20 000. Sesiapa yang ingin menghulurkan bantuan bolehlah menyalurkan sumbangan ke akaun MAYBANK RAZALI B KHORMAIN bernombor 112138012790 .Mudah-mudahan sumbangan kita dapat meringankan kesusahan beliau lebih-lebih lagi dalam menyambut Syawal yang hampir menjelang.

No comments:

Post a Comment