12/08/2009

12 ladtop dilarikan perompak !!

. Pagi ahad yang lalu, kira-kira jam 5 pagi , 4 orang perompak berjaya memecah masuk ke SMK Rantau Panjang, Bestari Jaya. Sebelum berjaya memasuki ke sekolah tersebut, perompak mengikat 2 orang pengawal keselamatan yang bertugas sebelum masuk ke kawasan sekolah.
. Lokasi mereka adalah makmal komputer sekolah tersebut.Menurut guru ICT SMK Rantau Panjang, Cikgu Zubir b Zashali , 12 buah ladtop yang disimpan di dalam makmal tersebut telah dilarikan."Mereka terlebih dahulu menebuk pintu besi dan melarikan 12 buah ladtop"ujarnya.
Selepas itu, mereka memecah masuk pula ke PKG Rantau Panjang yang berkongsi bangunan dengan SMK Rantau Panjang dan berjaya melarikan sebuah webcam dan sebuah LCD projektor.
. 4 orang perompak itu berketurunan India dan dipercayai ada hubungan dengan kumpulan samseng 08 ataupun 36 yang bergiat aktif di sekitar sini.Dipercayai juga ada dalang yang terdiri daripada pelajar yang bersubahat sama melihat kepada modus operandi mereka.
Sekolah ini mempunyai pelajar berketurunan India sekitar 70 % yang terdiri dari beberapa buah estet di sekitar sini.Polis sedang menjalankan siasatan.

No comments:

Post a Comment