10/16/2009

Minggu-minggu sibuk ...

Kepada para pengunjung laman ini, maaf kerana tidak dapat update dan membuat posting terbaru.Minggu ini sangat sibuk dengan bebanan kerja yang menimbun.Dari Selasa lalu meeting kaunseling , bersambung pula dengan mark paper UPSR selama 3 hari hinggalah bersambung Rabu minggu depan ke Port Dickson pula meeting LDP pulak. Kerja sekolah yang menimbun di hujung-hujung tahun ini ,macam -macam data nak disiapkan , PIBG lagi ,rasanya tak daya nak disiapkan.
Kejapnya dah nak sampai ke hujung tahun .Rasanya baru saja masuk tahun 2009 la ni dah sampai ke penghujung.Begitulah pusingan dunia.Dalam kesibukan itu , harap-harap janganlah Tuhan tarik nyawa ketika ini.Bukan apa , rasanya bekalan untuk ke alam sana rasanya sedikit sangat padahal perjalanannya terlampau jauh dan lama.
Mudah-mudahan kita sempat break untuk muhasabah diri walau sesibuk manapun.Sebenarnya ada jawapan bagi setiap alasan kita. Jikalau kita sibuk , sibuk lagi Nabi Sulaiman menguruskan manusia, jin dan haiwan , jika kita sakit hingga malas nak beribadah, sakit lagi Nabi Ayub sehingga luruh daging-daging badannya , jika kita miskin , miskin lagi Nabi Isa AS.
Sebenarnya kita manusia ni terlalu banyak beralasan .Wallahu aklam.

No comments:

Post a Comment